Thursday, February 27, 2014

Meer aandacht voor afspeellijsten en een nieuwe look voor YouTube

Gebruikers vinden steeds meer nieuwe manieren om YouTube te gebruiken. Daar houden we graag rekening mee en daarom we hebben een paar aanpassingen gemaakt. Vanaf vandaag zal het makkelijker worden op YouTube te vinden wat je wilt zien en afspeellijsten samen te stellen die je zo vaak kunt kijken als je maar wilt.
Markeer een afspeellijst als leuk en bekijk hem overal waar je bent
Wil je je afspeellijsten snel terugvinden of de afspeellijst met favoriete muziekvideo's van Aloe Blacc bewaren? De gids bevat nu alle afspeellijsten die je hebt gemaakt, evenals de afspeellijsten van andere kanalen die je leuk vindt. Het bewerken van een afspeellijst is ook eenvoudiger geworden met de nieuwe pagina. En als je op zoek bent naar nieuwe afspeellijsten van je favoriete kanalen, kun je het nieuwe tabblad met afspeellijsten bekijken op een kanaal, zoals deze van YouTube Nation.


We hebben wat dingen verplaatst!
YouTube heeft nu een gecentreerde look die perfect past op elk schermformaat en eenzelfde uitstraling heeft als de mobiele apps waar je de helft van je YouTube-tijd op zit. Schakel snel tussen de aanbevolen en populaire video's in 'Wat je kunt bekijken', zoals Timber van Postmodern Jukebox, en de nieuwste video's van de kanalen waarop je bent geabonneerd, zoals iamOTHER. In 'Mijn abonnementen' worden beide opties nu centraal op je scherm weergegeven. Klik op het gidspictogram rechts van het YouTube-logo om je afspeellijsten, abonnementen en meer te bekijken.


Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.

Yining Zhao, Web Developer, heeft onlangs gekeken naar '18 Great Books You Probably Haven't Read'

Wednesday, February 19, 2014

Weergaven op YouTube authentiek houden

YouTube is niet alleen een plek voor video's, het is een plek voor interactie tussen mensen. Weergaven, vind-ik-leuks, reacties, al deze interacties weerspiegelen de manier waarop videomakers in contact komen met hun doelgroep. Daarom nemen we de nauwkeurigheid van deze interacties heel serieus. Als een paar rotte appels het systeem misbruiken en het aantal weergaven kunstmatig verhogen, misleiden ze niet alleen hun fans wat betreft de populariteit van een video, maar ondermijnen ze ook een van de belangrijkste en unieke kenmerken van YouTube.

We willen dat YouTube authentiek blijft en de interactie relevant. Daarom controleren we voortaan regelmatig het aantal keer dat een video is bekeken. Vroeger scanden we elke nieuwe weergave direct op spam. Vanaf vandaag controleren we regelmatig het aantal weergaven van een video en verwijderen we weergaven als er bewijs is dat die vals zijn. Het gaat om een heel klein deel van de YouTube-video's, maar we zijn ervan overtuigd dat het een belangrijke stap is naar nauwkeurigere weergave-aantallen en meer vertrouwen van onze fans en videomakers.

We vragen jou als YouTube-videomaker extra voorzichtig te zijn als je met externe marketingbureaus werkt: sommige zullen je helaas nog valse weergaven aansmeren. Voor hulp bij het promoten van je video, lees je onze artikelen over samenwerken met externe serviceproviders voor weergaven en verhogen van het aantal YouTube-weergaven.

Monday, February 3, 2014

4 Tips voor het maken van korte video's om te delen

Hoe maak je een geweldige video die anderen meteen met vrienden willen delen? We geven je vier tips van een paar van de beste videomakers op YouTube om je op weg te helpen.
Val op
De korte video 'The Dark Side of the iPhone 5S Lines' van Casey Neistat onthult een verborgen kant van onze culturele obsessie voor technologie. De video is in documentaire stijl opgenomen en vertelt een compleet verhaal in zes minuten. De verrassende climax laat een diepe indruk achter, waardoor kijkers de video gelijk willen delen.

Vind je niche
De video 'Portal: Survive! (Live-Action Short)' is gebaseerd op de populaire videogame Portal. Er wordt dan ook flink geprofiteerd van de aanzienlijke fanbase van dit spel. Portal-fans reageren met hun favoriete quotes, discussiƫren erop los en vragen om meer video's die zijn gebaseerd op Portal. Het spel is meer dan 4 miljoen keer over de toonbank gegaan, dus de doelgroep is behoorlijk groot.

Bereik je doelgroep
De korte video 'I Forgot My Phone' behandelt een probleem in onze samenleving op een manier die veel kijkers aanspreekt. Als een video iets laat zien waar kijkers zich in kunnen herkennen, willen ze dit delen en erop reageren. Wat zouden ze schrijven als ze de video op social media delen?

Wees actueel
Vice nam het controversiƫle onderwerp over de Amerikaanse wapenwet als uitgangspunt voor de video '3D Printed Guns (Documentary)', en koppelde dit aan de nieuwe hippe 3D-printtechnologie. De video stelt de wapenwet aan de kaak en werd gepubliceerd op een moment waarop dit het onderwerp van de dag was.

Al deze video's laten zien dat het juiste onderwerp essentieel is voor het succes van je video. Ga naar ons Playbook voor videomakers voor meer informatie over het maken van video's die je publiek aanspreken.

Jeremy Kaye en Devin McNulty, programmeringsstrategie, hebben onlangs gekeken naar Arnold Works at Gold's.