Monday, June 24, 2013

Slomo maakt alles beter

Iedereen die ooit een slow-motionvideo heeft gezien van een hond die water drinkt, elastiekjes die een watermeloen laten knappen of voetballen in gezichten, weet dat het maar al te waar is: slomo maakt alles beter. En wat is de beste manier om slomo beter te maken? Iedereen zijn eigen slomo-video laten maken op YouTube!
Als je een slomo-video wilt maken, gebruik je de tool Verbeteringen of YouTube Editor en pas je het effect toe op een van je bestaande video's. Je krijgt dan een vloeiende slomo-video waarbij het net lijkt alsof die met een hogesnelheidscamera is gefilmd. Hier zie je een video die is vertraagd tot een achtste van de snelheid om je een idee te geven van hoe het eruit ziet:
Voor:


Na:


Verander je video in een fantastisch slomo-moment en bekijk de rest van de gratis verbeteringstools die beschikbaar zijn om je te helpen je kanaal te vullen met geweldige video's op elke snelheid.

Eron Steger, software-engineer, heeft recent gekeken naar 'The Beards - Got Me a Beard'

Tuesday, June 18, 2013

Vier met ons 10 jaar gezamenlijk succes

Tien jaar geleden lanceerden we AdSense om uitgevers te helpen geld te verdienen met het plaatsen van relevante advertenties op hun websites. Ik herinner me nog de opwinding en de gespannen verwachting toen AdSense die eerste dag online kwam.
Ons kleine team kwam bij elkaar in een krappe vergaderruimte en we zagen meteen dat uitgevers net zo positief waren over AdSense als wij.

Fast-forward tien jaar. AdSense is uitgegroeid tot een kernonderdeel van Google's advertentieactiviteiten. De AdSense-community is gegroeid tot meer dan twee miljoen uitgevers en alleen al vorig jaar verdienden uitgevers meer dan zeven miljard dollar met AdSense. AdSense is een gemeenschap die gedijt dankzij al die makers van content waar we tot ons genoegen een goede relatie mee hebben. Hun verhalen inspireren ons om van AdSense iets fantastisch te maken.

Bij deze speciale gelegenheid laten we ons extra inspireren door de verhalen van partners die sinds het prille begin bij ons zijn. Bijvoorbeeld een pensionado in Nieuw-Zeeland die haar droom kon verwezenlijken door te schrijven over haar tuin, een expert in technische ondersteuning in Colorado die meer tijd met zijn kinderen kan doorbrengen en een recensent van themaparken die medewerkers de hele wereld over stuurt om achtbanen te testen en te recenseren -- allemaal dankzij het geld dat wordt verdiend met AdSense.

Als onderdeel van de viering van onze 10e verjaardag nodigen we u uit af te stemmen op onze live Hangout on Air vandaag om 07:00 uur (05:00 GMT, 10:00 PDT) op de AdSense +pagina. Ik kijk ernaar uit een aantal van onze partners voor het voetlicht te halen om verhalen te delen uit de eerste dagen van AdSense, te praten over hoe we sinds die tijd allen zijn gegroeid, over de toekomst van uitgevers en online advertising. En als u de 10e verjaardag uitgebreider wilt vieren, gaat u wanneer u maar wilt naar onze pagina voor de 10e verjaardag van AdSense.

Posted by Susan Wojcicki

Thursday, June 6, 2013

Koppel je kanaal aan een Google+ pagina

De komende weken komt er voor videomakers op YouTube een optie beschikbaar om hun kanaal aan een Google+ pagina te koppelen.  De koppeling met Google+ maakt geweldige nieuwe functies beschikbaar voor je kanaal. We willen er daarom zeker van zijn dat videomakers goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden. Als je een kanaal aan Google+ koppelt, deelt het kanaal zijn naam en avatar met Google+, dus het is belangrijk dat je de juiste keuze maakt. Een paar korte opmerkingen voordat we verder gaan:

Als je al een bijbehorende Google+ pagina hebt die je aan je kanaal wilt koppelen, moet je het Google-account van je kanaal toevoegen als beheerder van die pagina op Google+.
Als je nog geen Google+ pagina hebt die je wilt koppelen, is dat geen probleem: je kunt makkelijk een nieuwe pagina maken tijdens het koppelen.
Hieronder zie je een voorbeeldscherm voor mijn kanaal (Superman87). De uitleg van de opties is als volgt:

Superman: deze optie koppelt mijn kanaal aan een bestaande Google+ pagina die wordt beheerd door het Google-account van mijn kanaal.  
Superman87: deze optie maakt een nieuwe Google+ pagina voor het kanaal met de bestaande kanaalnaam.
Kies een betere naam: deze optie maakt een nieuwe Google+ pagina voor het kanaal met een andere naam die je kunt specificeren. Je kunt je naam volledig veranderen of kleine wijzigingen aanbrengen in de gebruikersnaam van je kanaal, bijvoorbeeld door een spatie of andere interpunctie toe te voegen (Superman 87).
 Clark Kent: hiermee wordt je kanaal gekoppeld aan het Google+ profiel voor het Google-account van je kanaal. We adviseren partners hun kanaal niet aan een profiel maar aan een Google+ pagina te koppelen. Als je toch een profiel wilt gebruiken, bekijk je deze richtlijnen.

Als je nog vragen hebt, bekijk je onze hulpmiddelen of ga je naar onze discussie community over de integratie van YouTube en Google+.

John Fisher, software-engineer voor YouTube, heeft recent gekeken naar WikiWars - Evan v. Sarah in GREGORY GRUDGE MATCH!

Wednesday, June 5, 2013

YouTube One Channel vanaf 5 juni op alle kanalen

We zijn trots dat al meer dan 70 miljoen kanalen van over de hele wereld tijdens de open bètafase zijn overgestapt op YouTube One Channel. We hebben veel van jullie feedback opgepakt: zo hebben we de module 'Wat je verder kunt kijken' verbeterd en kun je nu makkelijker secties maken op basis van afspeellijsten.
Kanalen die de overstap al hebben gemaakt, profiteren van verschillende voordelen. Hun branding komt beter tot zijn recht omdat de bannerafbeelding zichtbaar is in iOS-apps, Android-apps en op tv. Deze kanalen ontvangen ook meer bezoeken omdat klikken vanuit de YouTube-gids rechtstreeks naar hun kanaalpagina's gaan in plaats van naar hun activiteitenfeeds.
Nu YouTube One Channel klaar is voor het grote werk, gaan we dit vanaf 5 juni invoeren voor alle kanalen. Dat betekent dat als je niet vóór 5 juni bent overgestapt, je kanaal automatisch en permanent wordt overgezet naar het nieuwe ontwerp. Als je nu al klaar bent om over te stappen, meld je je hier aan.
We sturen je vóór de deadline nog wel een paar herinneringen om ervoor te zorgen dat je niet opeens voor een verrassing komt te staan. We hebben ook tips en trucs uit het YouTube Playbook voor videomakers op een rij gezet voor het toepassen van het nieuwe ontwerp op je kanaal. Het kost maar een paar minuten om te migreren, dus begin vandaag nog met upgraden!
Allison Bransfield, productspecialist, heeft zich recent geabonneerd op Vice.