Monday, April 29, 2013

Meer video's in de homepagefeed


We weten dat de YouTube-homepage, of de 'sub box' zoals deze ook wel door ervaren YouTubers wordt genoemd, een belangrijk onderdeel van de site is voor videomakers: dit is immers waar je grootste fans naartoe gaan om je nieuwste uploads te bekijken. Daarom zijn we druk bezig deze ervaring te verbeteren voor al je kijkers.
Vanaf deze week wordt een update op de homepage geïmplementeerd waarmee voor ingelogde kijkers meer video's boven de vouw worden weergegeven. In plaats van één video per kanaal kunnen je fans nu meer van je uploads zien in één rij op de homepage.
Daarnaast hebben we variatie aangebracht in de manier waarop updates van kanalen worden weergegeven. Als iemand bijvoorbeeld een paar afleveringen van een serie heeft bekeken, is de kans groot dat er een update op zijn homepage wordt weergegeven om hem aan te sporen de volgende afleveringen te bekijken:


We kijken ook naar patronen in de manier waarop kijkers YouTube gebruiken om zo goede voorstellen te kunnen doen van wat ze kunnen bekijken. We weten dat veel fans keer op keer terugkomen om alle video's van hun favoriete kanaal te bekijken, ongeacht of die video's vorige week of vorig jaar zijn geüpload. We zorgen voor de trouwste fans dat hun favoriete kanalen altijd bovenaan worden weergegeven, zodat ze nooit iets hoeven te missen. En voor fans die vooral video's bekijken van kanalen waarop ze geabonneerd zijn, verplaatsen we de andere aanbevelingen omlaag, zodat hun favoriete kanalen altijd bovenaan worden weergegeven.
Deze update is er één in een hele reeks verbeteringen die we de komende maanden doorvoeren om de homepage nog beter af te stemmen op de kijker. We houden je op de hoogte en we hopen dat deze nieuwe verbeteringen YouTube beter voor je maken.
Norberto Guimaraes, heeft zich kort geleden geabonneerd op bigthink.

Wednesday, April 10, 2013

Strategieën op maat, speciaal voor jou


Het Playbook voor videomakers is een geweldige resource voor praktische tips over YouTube, maar zou je niet graag een Playbook hebben met tips en strategieën op maat, speciaal voor het type video's dat jij maakt? Jullie maken tenslotte allemaal iets dat volledig uniek is. Als je muziekvideo's maakt, vraag je je mogelijk af hoe je een album of nummer succesvol kunt uitbrengen op YouTube. En als je sportvideo's maakt, wil je mogelijk hulp bij hoe je je video's buiten het seizoen moet programmeren. Maak je geen zorgen - we hebben overal aan gedacht.
Vandaag kondigen we Playbook-gidsen aan, nieuwe resources die zijn ontworpen voor de unieke behoeften van verschillende videomakers. Er zijn nu Playbook-gidsen beschikbaar in de volgende categorieën: Sport, Muziek, Onderwijs, Mediabedrijven en Non-profitorganisaties.
Gebruik deze resources in combinatie met het Playbook voor videomakers, wat nog steeds de belangrijkste resource is voor praktische tips voor de hele site.
Lauren Vilders, afdeling voor publieksuitbreiding, heeft onlangs 'Hip Hop Shopping Spree | CDZA Opus No. 21' bekeken.

Friday, April 5, 2013

Meet TC, our winner of the Next Up Europe 2012


We always try to find new ways to help our creators grow on YouTube.The YouTube NextUp is a program that help our creators succeed in YouTube by sharing their knowledge and expertise with each other, collaborate in many creative ways and create great quality content. This year, we selected 25 Winners across 8 European countries, and a few weeks ago, we held the NextUp Creator Camp in the YouTube Space London! Today, we’re looking at one of our Dutch NextUp winners success story and share their tips and best practices.

Introduction:

Please tell us a bit about yourself. What is your name, your channel name? Where are you from, your fanbase?

My name is Peter de Harder and I'm from Holland. Most of my subscribers are dutch but since a few months more and more international subscribers are coming.

Channel:

Please explain your channel. What's the story behind your channel? How did you come up with your channel concept?

I make comedy sketches with a cinema look. Together with my colleague Kelvin we try to make high quality productions with the lowest budget.


YouTube Partnership:

Please share your experience of being a YouTube partner. How has being a YouTube partner helped/changed your business and personal life? Were there any surprises? What are your plans for the future of your channel and YouTube partnership?

There are much more possibilities, we get a lot of help from YouTube to promote our video's

Success:

How do you define success? How did you become successful on YouTube? What were your goals for your channel, and how did you achieve them? What would you recommend to newbie partners to be successful on YouTube?

That people enjoy your content and appreciate what you produce. For newbie's: Only make the video's if you're having fun making it, otherwise you will not put enough effort in a video to make it good.

Vasiliki Kanistra, YouTube Partner Operations, recently watched “Why don't we Taxidermy people?"


Monday, April 1, 2013

Gebruik je kanaaltrailer van kijkers abonnees te maken


Als je je kanaal hebt bijgewerkt naar de nieuwe YouTube One Channel-indeling, heb je waarschijnlijk al gezien dat je nu een trailer kunt weergeven om kijkers te veranderen in abonnees. Als je het browse-tabblad inschakelt in de kanaalinstellingen, krijgen alleen niet-abonnees deze trailer te zien.
Een interessante kanaaltrailer is de meest effectieve manier om je kanaal te introduceren en je kijkers aan te sporen zich te abonneren, zodat je deel gaat uitmaken van hun vaste YouTube-routine.
Sommige videomakers hebben al verbazend effectieve kanaaltrailers gemaakt. Voorbeelden hiervan zijn MysteryGuitarMan, Indy Mogul en Veritasium Science.
Je zou deze trailer kunnen zien als een soort advertentie voor je kanaal. Hier volgt een aantal tips waarmee je rekening kunt houden bij het maken van je kanaaltrailer:

  • Zorg ervoor dat je trailer een duidelijke call-to-action (aansporing) om te abonneren bevat (gesproken in de video en daar weergegeven als aantekening, plus in de videobeschrijving).
  • Vermaak de kijker. Als je niet weet wat je moet kiezen, is iets laten zien beter dan erover vertellen.
  • Geef aan wat voor soort video's je uploadt en wanneer.
  • Denk na over de context van de video: deze is te zien in je kanaal, mogelijk nadat een kijker al minimaal één van je video's heeft gezien.
  • Er is geen ideale lengte, maar korter is beter.
Voor een volledige bespreking van strategieën voor het uitbreiden van je kijkerspubliek met de nieuwe YouTube One Channel-indeling bekijk je het herziene YouTube Playbook. Ga aan de slag en maak er iets moois van!
Andres Palmiter, Audience Development Strategist, heeft zich recent geabonneerd op AgentXPQ en xperpetualmotion