Tuesday, March 26, 2013

We vereenvoudigen de inkomstenrapportage voor alle partners


Wat wij onder andere zo leuk vinden aan YouTube, is dat zo veel partners hun brood kunnen verdienen met doen wat ze leuk vinden. We hebben nu duizenden partners die fulltime bezig zijn met het maken van video's. Bovendien luisteren we naar jullie feedback en proberen we het proces voor het genereren van inkomsten via YouTube te verbeteren.

Omdat we onze partners graag de meest accurate en consistente financiële prestatiegegevens voor hun video's willen leveren, brengen we enkele wijzigingen aan in de interactie tussen YouTube en AdSense. Vanaf 1 april 2013 berekent en rapporteert AdSense geen inkomsten via AdSense-hosts voor inhoud meer voor YouTube-partners. In plaats daarvan worden AdSense-inkomsten uit YouTube-video's alleen berekend door YouTube en weergegeven in YouTube Analytics.

Wat betekent dit voor jou als YouTube-partner?
Ten eerste verandert er niets in de manier waarop je wordt uitbetaald. Op het tabblad met betalingen in AdSense worden je maandelijkse YouTube-betalingen als één totaalbedrag weergegeven, omdat je nog steeds wordt uitbetaald via AdSense. Als je je financiële prestaties voor YouTube wilt bekijken, moet je nu na deze wijziging naar YouTube Analytics gaan, waar je een uitgebreid overzicht kunt vinden met alle inkomstenbronnen voor je YouTube-video's. YouTube Analytics heeft de verwerkingstijd van de inkomstenrapportage verbeterd tot binnen 24 uur na het eind van de dag (Pacific Time). Je kunt in de AdSense-interface nog steeds je paginaweergaven en klikken bekijken en het blokkeren van advertenties beheren voor je YouTube-video's. Als je andere AdSense-producten gebruikt, verandert er niets in de manier waarop deze gegevens worden berekend en gerapporteerd in de rapportage-interface van AdSense.

Heb je je ooit afgevraagd wat het verschil was tussen AdSense-inkomsten en YouTube-inkomsten? Daarom hier wat achtergrondinformatie: veel YouTube-partners halen advertentie-inkomsten uit twee bronnen: via een veiling verkochte advertenties (AdSense-inkomsten) en via reservering verkochte advertenties (YouTube-inkomsten). YouTube geeft de meest geschikte advertenties weer als een kijker de video bekijkt. Eerder berekende en rapporteerde AdSense deze via een veiling verkochte AdSense-inkomsten. YouTube berekende de via reservering verkochte en diverse inkomsten en rapporteerde zowel de AdSense- als YouTube-inkomsten. Omdat nu alleen YouTube al je inkomsten berekent, wordt je videorapportage vereenvoudigd en gestroomlijnd.

We nemen de berekening en rapportage van financiële resultaten erg serieus en we hopen dat deze wijziging de verwarring rond gegevensrapportage vermindert en al onze partners helpt nieuwe manieren te vinden om hun inkomsten uit te breiden.

Andy Stack, YouTube Product Manager, rolde over de grond van het lachen toen hij keek naar 'Pepsi MAX & Jeff Gordon Present: Test Drive'

Tuesday, March 19, 2013

Laat je video-ondertiteling in YouTube professioneel vertalen in 36 talen

Vorig jaar september hebben we een functie gelanceerd waarmee het makkelijker wordt je YouTube-video beschikbaar te stellen in meer dan 300 talen en je publiek wereldwijd uit te breiden. Je kunt ervoor kiezen je video-ondertiteling zelf te vertalen of vrienden of kennissen vragen je te helpen. Nu kun je ook rechtstreeks contact opnemen met vertaalbureaus en betalen om je ondertiteling snel en professioneel te laten vertalen.



Als je een vertaling voor je ondertiteling aanvraagt in YouTube, geven we een lijst met leveranciers weer samen met de geschatte prijs en leverdatum, zodat je het aanbod makkelijk kunt vergelijken. We werken in eerste instantie samen met twee bedrijven, Gengo en Translated.net, om gebruik te kunnen maken van hun services en het orderproces te stroomlijnen.


Hoe ga je hiermee aan de slag?



1. Kijk ten eerste naar je rapporten in YouTube Analytics. Hier kun je de geografische regio's zien waarin je video het meest wordt bekeken, zodat je de talen voor die landen kunt kiezen. Meer informatie over YouTube Analytics vind je hier.



2. Voordat je je video kunt laten vertalen, heb je eerst een ondertitelingstrack voor je video nodig. Een van de makkelijkste en snelste manieren om een ondertitelingstrack te maken, is een transcript van je video te maken of te uploaden. YouTube synchroniseert je transcript automatisch met de video en genereert tijdcodes waarmee de ondertitelingstrack wordt gemaakt. Voor meer informatie kun je deze video bekijken of deze handige handleiding lezen.



3. Nu kun je de vertaling aanvragen:

  • Klik op 'Order starten' naast de leverancier die je wilt gebruiken. Hiermee wordt een order gemaakt en word je doorgestuurd naar de website van de leverancier om de betaling te voltooien.
  • Nadat de vertaler de vertaling heeft afgerond, wordt de vertaalde ondertitelingstrack naar YouTube geüpload.
  • Zodra je de vertaling hebt goedgekeurd, is de vertaalde ondertiteling beschikbaar voor al je kijkers!



Hier zie je hoe het uiteindelijke resultaat eruit zou kunnen zien als je de ondertiteling inschakelt. 



Nu weet je hoe je je video's beschikbaar kunt maken voor je internationale publiek: waar wacht je nog op?



Geplaatst door Jeff Chin, Product Manager, die recent heeft gekeken naar de digitale serie 'H+' die is ondertiteld in het Spaans.



Friday, March 8, 2013

YouTube One Channel


Na vele verzoeken van videomakers zijn we blij te kunnen aankondigen dat YouTube One Channel nu beschikbaar is voor iedereen.




Je hebt de afgelopen weken misschien gemerkt dat  sommige YouTube-kanalen een ander ontwerp hebben gekregen. We waren bezig met een beperkte bètatest om proef te draaien met dit nieuwe ontwerp, maar we zijn nu zover dat we alle kanalen op YouTube kunnen uitnodigen voor deze upgrade.



Je nieuwe kanaalindeling werkt perfect op alle schermen en apparaten. Zo kun je een kanaaltrailer weergeven om bezoekers aan te sporen zich te abonneren en kun je zelf bepalen hoe je je video's en afspeellijsten indeelt, zodat je indeling past bij jouw persoonlijke programmeerstrategie.



Met deze drie stappen kun je het maximale uit je nieuwe kanaal halen:



1.Maak een trailer die wordt afgespeeld voor elke bezoeker die zich nog niet heeft geabonneerd op je kanaal. Dit is je kans om hen je beste werk te laten zien en hen te overtuigen dat ze zich moeten abonneren.



2. Maak en upload prachtige kanaalart. Deze afbeeldingsbanner geeft je kanaal een universele visuele identiteit. En in tegenstelling tot de brandingafbeeldingen in de oude kanaalindeling wordt deze kanaalart correct weergegeven op alle schermen en apparaten, ongeacht de grootte.



3. Deel de video's en afspeellijsten van je kanaal in zodat ze optimaal werken voor je doelgroep en programmering. Met de nieuwe kanaalhomepage en aanpasbare paginagedeelten bepaal jij wat abonnees te zien krijgen wanneer ze vanuit de gids op je kanaal klikken.






Ga voor meer informatie naar deze YouTube One Channel en klik op de knop onder aan de pagina om aan de slag te gaan. We zetten je kanaal om naar het nieuwe ontwerp en helpen je bij alle stappen. Je kunt voorlopig nog terugschakelen naar het oude ontwerp als je het nieuwe ontwerp hebt bekeken, maar we hopen dat je je nieuwe kanaal veel te mooi vindt om terug te willen schakelen.



Voor meer tips en strategieën voor het optimaliseren voor YouTube One Channel bekijk je het gedeelte  Kanaaloptimalisatie in het YouTube Playbook voor videomakers. 



Jeb Havens, productmanager, heeft zich kort geleden geabonneerd op Hannah Hart